
Такий примхливий пристрій як автомобільний кондиціонер підводить тоді, коли він більше всього потрібен - у спекотні дні. Зекономити час і гроші іноді допоможе найпростіша діагностика, яку можна виконати власними силами. Про те, як без жодного інструменти кількома простими діями перевірити кондиціонер в авто читайте в матеріалі РБК-Україна. Діагностика через трубки Автомобільний кондиціонер - це не просто комфорт у спеку, а й важливий елемент безпеки, оскільки створює сприятливі умови для концентрації уваги водія. Тому коли вже такий пристрій є в машині, його варто підтримувати у робочому стані. Якщо система охолодження працює неефективно, її можна попередньо продіагностувати самостійно, звертаючи увагу на температуру трубок, які прямують до компресора у моторному відсіку. До чого тут трубки? Справа у принципі роботи системи охолодження повітря. Він базується на стисканні спеціального теплоносія – холодоагента, який змінює власну температуру при зміні тиску. Які трубки допоможуть з діагностикою кондиціонера До фільтра-осушувача (білого вертикального циліндра) або компресора кондиціонера (масивного горизонтального циліндра, від якого тягнеться також ремінь приводу) йдуть дві трубки – як правило вони сріблясті алюмінієві:
- Тонка трубка (високого тиску, (10 - 20 кг/см) - подає рідкий холодоагент до внутрішнього блоку;
- Товста трубка (низького тиску, 1,5 - 3,0 кг/см) - повертає газоподібний холодоагент назад до компресора.
Фото: дві заповітні трубки кондиціонера мають більш-менш однаковий вигляд на всіх авто (Ігор Широкун, РБК-Україна)
Як перевірити роботу кондиціонера в авто
Перед діагностикою:
- Запустіть двигун.
- Увімкніть кондиціонер у режимі охолодження.
- Дайте йому попрацювати 10–15 хвилин.
- Доторкніться рукою до трубок (обережно!) або використайте інфрачервоний термометр.
З кондиціонером все гаразд, якщо:
- Товста трубка холодна (порядку 5 - 15 градусів). Іноді на ній навіть видно конденсат - мікрокраплини вологи.
- Тонка трубка тепла або гаряча (близько 50 - 70 градусів). Вона передає рідкий холодоагент (фреон) під високим тиском, через що той нагрівається.
- Обидві трубки теплі. Це говорить про недостатній рівень холодоагенту або несправність компресора;
- Товста трубка не холодна. Маємо ознаки забруднення фільтра-осшувача або витік фреону (найпоширеніша причина);
- Температура трубок однакова. Негерметичність системи і через це - відсутність або нестача у ній холодоагента (фреона);
- Тонка трубка дуже гаряча. Схоже на перевантаження системи зайвим фреоном, проблеми з радіатором-конденсором;
- Обидві трубки гарячі. Щось негаразд з компресором;
- Іній на тонкій трубці. Надлишок фреона чи несправність клапана;
- Іній на товстій трубці. Нестача фреона чи засмічення радіатора-випарника.